Agile projektų valdymas
Agile projektų valdymas atsirado 2000-ųjų pradžioje, kai programinės įrangos kūrimo komandos suprato, kad nesugeba greitai ir lanksčiai sukurti sistemų, naudodamos tradicinius procesus. Judrus požiūris susijęs su projektų valdymu yra sutelktas į žmones ir nuolatinį sistemos tobulinimą per trumpesnius kūrimo ciklus.
Agile manifestas buvo pagrindinė dokumentacija, sukurta 17 programinės įrangos kūrėjų, kurie iš pradžių apibrėžė Agile procesą. Keturios manifesto vertybės yra šios:
Manifesto tikslas – padidinti klientų įsitraukimą į kūrimo ciklus, siekiant užtikrinti, kad projektas atitiktų lūkesčius ir, kad nebūtų švaistomi ištekliai kuriant netinkamą produktą. Kadangi yra daugiau nei vienas judrus procesas, kiekvienas projektas ir komanda yra skirtingi. Todėl komanda turi rasti procesą, kuris geriausiai atitiktų jų poreikius. Šiam tikslui gali būti pasitelkiamos skirtingos metodikos, pvz. ekstremalus programavimas ar Scrum.
Ekstremalus programavimas (XP) – vienas iš pirmųjų populiarių judrių metodų. Pagal XP metodiką, užuot daug investavę į planavimą ar dokumentavimą, kūrėjai turėtų pradėti kurti mažas funkcijas ir visada turėti galimybę prisitaikyti prie pokyčių / grįžtamojo ryšio, jei reikia. Penki pagrindiniai XP metodo principai yra šie:
Scrum. Šiuo metu Scrum yra vienas iš dažniausiai naudojamų judrių metodų. Scrum metodikoje pagrindinis dėmesys skiriamas iteratyviam darbui per sprintus, kurie svyruoja nuo vienos iki trijų savaičių. Kiekvieno sprinto tikslas yra sugebėti parodyti funkcionalumą, kuris buvo įdiegtas.
Scrum metodikos procesai, kurių turi būti laikomasi:
Vikrus projekto valdymas yra produktų, kurie atitinka projekto reikalavimus, kūrimas. Dėl šios priežasties būtų sunku dirbti su klientais, kurie nėra tikri dėl to, ko nori. Be to, kadangi judrumas yra mažiau formalus ir turėtų būti prisitaikantis prie greitų pokyčių, jis gali neveikti įmonėse, kuriose taikoma labai struktūrizuota politika ir struktūrizuoti procesai.